OP de kalender in MEI
Van weerstand naar wijsheid We leven en werken in een wereld van tegenstellingen. Een tegenstelling roep vaak spanning op omdat er verwacht wordt dat we een keuze maken. Maar dat hoeft niet steeds zo te zijn. In deze bijscholing kijken we hoe uitersten elkaar kunnen ontmoeten, hoe we niet verstrikt raken in de gedachte dat er maar 1 mogelijkheid is. Datum: 4 mei 2021 Plaats: Online Trainer: Kathleen Croes Lees meer
Online bemiddelen, hoe doe je dat? In deze online workshops zetten we de voor- en nadelen van online bemiddelen op een rijtje en ‘zoomen’ we in op een aantal specifieke vaardigheden van en aandachtspunten voor de online bemiddelaar. We doen dit via ZOOM en gaan ook dieper in op de concrete mogelijkheden van deze applicatie. Datum: 5 mei 2021 Plaats: Online Trainers: Dominique Renders & Grietje Van Buggenhout Lees meer
Kennismakingsavond Basisopleiding Hasselt Wie overweegt om dit najaar de opleiding tot bemiddelaar 2021 in Hasselt te volgen, kan tijdens deze avond proeven van de inhoud, werkwijze en sfeer van onze basisopleiding. Je maakt er tevens kennis met trainers Anouk Moors en Kathleen Croes. Van hen krijg je exemplarische oefeningen op de bemiddelingssituatie. Er wordt uitleg gegeven en tijd vrijgemaakt voor vragen. Datum: 7 mei 2021 Plaats: Online Trainers: Anouk Moors & Kathleen Croes Lees meer
Constructief omgaan met klachten in de advocatenpraktijk Naast heldere theoretische kaders en modellen die inzicht brengen, reiken we concrete handvaten aan om constructief met klachten en klagers om te gaan. We werken vanuit concrete voorbeelden uit jullie praktijk. We werken onder meer met inzichten vanuit geweldloze communicatie van Rosenberg, de dramadriehoek van Karpman, de communicatieroos van Leary, het DSKK-model van Seale. Datum: 11 mei 2021 Plaats: Online Trainer: Kathleen Croes Lees meer
Alternatieve geschillenbeslechting in het verzekeringswezen Dagelijks dienen ontevreden cliënten klachten in of starten zij gerechtelijke procedures op tegen dienstverleners (zorgverlener, advocaat, architect, consultant, accountant, …) en eventueel ook de verzekeraar omdat zij menen dat de dienstverlener een fout heeft gemaakt waardoor er schade is geleden. Zo’n conflict lijkt op het eerste gezicht zeer rationeel en puur zakelijk. Maar ook deze conflicten worden gedreven door velerlei emoties en bij elke betrokken partij spelen er specifieke belangen. In deze bijscholing wisselen theorie en praktijk zich af en gaan we aan de hand van concrete oefeningen uit de praktijk aan de slag met de basisbeginselen over belangengericht/bemiddelingsgericht werken. Datum: 25 mei 2021 Plaats: Online Trainer: Evelien Delbeke Lees meer
|