fbpx
  • 0497 932 866
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Online begeleide INTERVISIE voor ADVOCATEN

Inhoud

Werken aan kwaliteit is voor iedere topprofessional belangrijk. Door advocaten regelmatig inzicht in en feedback op hun handelen te geven, kunnen zij hun dienstverlening verbeteren.

Wat is intervisie?
Intervisie is een gestructureerd collegiaal overleg in een kleine groep advocaten van 6 tot 10 deelnemers onder begeleiding van een deskundige waarbij vertrouwelijkheid en veiligheid belangrijke voorwaarden zijn. Tijdens de intervisie worden dilemma’s of vragen over het eigen functioneren, de praktijkvoering of praktijkuitoefening ingebracht door de deelnemers.

Enkele concrete voorbeelden:

  • Ik heb een cliënt die claimt dat hij arbeidsongeschikt is na het ongeval, maar ik weet via een buurtgenoot dat hij aan het werk is. Hoe moet ik hiermee omgaan?
  • In een echtscheidingszaak heb ik een man die heel dominant is en zijn zin door wil drijven en een vrouw die alles goed vindt. Hoe ga ik hiermee om?
  • Mijn cliënte kwam bij me met de vraag haar bij te staan in een arbeidsconflict met haar werkgever. Er lijkt bij deze cliënte geen rem op te zitten. Ik krijg ongeveer 10 e-mails per dag en als ik niet binnen een half uur reageer, belt ze me om te vragen of ik haar mail nog niet gelezen heb. Ik word er dol van maar wil haar niet me in het harnas jagen. Hoe ga ik hiermee om?

Het gaat hierbij dus niet zozeer om juridische vragen maar wel om ethisch handelen, beroepsattitude, aanpak van een zaak, vakbekwaamheid en professionele dilemma’s.

Opbrengst
Regelmatig en op methodische wijze met collega’s praten over het vak, zonder onmiddellijk tot een zakelijke oplossing te moeten komen, geeft veel inzicht. Door met andere ogen naar een zaak te kijken, leert de casusinbrenger een probleem vanuit verschillende invalshoeken benaderen. Hij ontdekt welke impliciete persoonlijke waarden en overtuigingen meespelen in zijn manier van werken. Zo wordt hij zich bewuster van zijn eigen rol en routines. Door zijn vraagstuk bespreekbaar te maken, leert hij om te reflecteren en te experimenteren met nieuw gedrag. De advocaat ervaart steun en erkenning van zijn collega’s die worstelen met dezelfde vraagstukken. Bovendien leren de overige deelnemers zelf ook van de vragen en inzichten van de casusinbrenger en collega’s.
Intervisie is gericht op zelfsturing en op reflectie.

Door inzicht in en feedback op hun handelen, kunnen advocaten hun dienstverlening verbeteren

Doelgroep: advocaten, advocaat-bemiddelaars, collaborative lawyers

Praktisch

  • Datum: 17 november 2020
  • Uren: 15u00 tot 17u30
  • Plaats: Online via het MEDIV Zoom platform
  • Maximaal 10 deelnemers
  • Prijs: € 125 (excl. btw) | € 151,25 (incl. btw)
  • Erkend door de Federale Bemiddelingscommissie - Aantal uren effectieve opleiding: 2u30
  • OVB: erkend voor 2 standaardpunten

Deskundige begeleider

logo kmo 270Hieronder de opsplitsing van de bedragen indien u beroep doet op KMO Portefeuille (DV.O105551 - Thema: Beroepsspecifieke competenties):
Bedrag rechtstreeks aan Mediv te storten: € 26,25
Projectbedrag in te dienen bij KMO: € 125,00 (afhankelijk van de grootte van uw onderneming, wordt tot 30% van dit projectbedrag gesubsidieerd door de overheid)

VOLZET

Zoek een Opleiding

Datum vanaf
Datum tot
Categorie
Locatie

KMO-Portefeuille

MEDIV is een geregistreerd dienstverlener voor de KMO-Portefeuille, dienst Opleidingen (thema: beroepsspecifieke competenties). Ons registratienummer is DV.O105551.

logo kmo 270

Contact

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • 0497 932 866
  • Bonheidensteenweg 58
          2812 Muizen (Mechelen)

Nieuwsbrief