fbpx
  • 0497 932 866
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Constructief omgaan met klachten in de advocatenpraktijk

Inhoud

Ken je dat:

  • Een cliënt uit een klacht over jou en jij schiet in de verdediging of de tegenaanval
  • Je neemt een klacht van een cliënt, collega of confrater persoonlijk en het kost je veel energie
  • Je cliënt klaagt iemand anders aan (ex-partner, vennoot, buur, aannemer, …) en verwacht door jou gered te worden, als dat niet lukt word jij de beklaagde
  • De tegenpartij neemt jouw verzoekschrift, conclusies of verdediging persoonlijk en maakt van jou de beklaagde
  • Je vraagt je af hoe je beter met de klachten en geklaag om kan gaan

Op welke vragen krijg je een concreet antwoord?

  • Wat is eigen aan een klacht?
  • Wat is jouw neiging wanneer er een klacht is of geklaagd wordt?
  • Hoe kan je constructief omgaan met een klacht of geklaag?
  • Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk klagende cliënten tevreden cliënten worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat een klacht of geklaag jou zo weinig mogelijk energie kost?
  • Hoe kom je tot constructieve oplossingen voor het geheel?
  • Hoe kan je klachten voorkomen?

Naast heldere theoretische kaders en modellen die inzicht brengen, reiken we concrete handvaten aan om constructief met klachten en klagers om te gaan. We werken vanuit concrete voorbeelden uit jullie praktijk. We werken onder meer met inzichten vanuit geweldloze communicatie van Rosenberg, de dramadriehoek van Karpman, de communicatieroos van Leary, het DSKK-model van Seale.

Doelgroep: advocaten, advocaat-bemiddelaars

Praktisch

  • Datum: 11 mei 2021
  • Uren: 9u30 tot 16u30
  • Plaats: Het Predikheren - Bibliotheek Mechelen (Goswin de Stassartstraat 88, 2800 Mechelen) - Online
  • Vroegboekprijs: € 200 (excl. btw) | € 242,00 (incl. btw) - Geldig tot 31 december 2020
  • Standaardprijs: € 250 (excl. btw) | € 302,50 (incl. btw)
  • Maaltijd en drankpauzes inbegrepen in de prijs
  • Erkend door de Federale Bemiddelingscommissie - Aantal uren effectieve opleiding: 6u.
  • OVB: erkend voor 6 standaardpunten

Trainer

Hlogo kmo 270ieronder de opsplitsing van de bedragen indien u beroep doet op KMO Portefeuille (DV.O105551 - Thema: Beroepsspecifieke competenties):
Bedrag rechtstreeks aan Mediv te storten: € 52,50
Projectbedrag in te dienen bij KMO: € 250,00 (afhankelijk van de grootte van uw onderneming, wordt tot 30% van dit projectbedrag gesubsidieerd door de overheid)

VOLZET

Zoek een Opleiding

Datum vanaf
Datum tot
Categorie
Locatie

KMO-Portefeuille

MEDIV is een geregistreerd dienstverlener voor de KMO-Portefeuille, dienst Opleidingen (thema: beroepsspecifieke competenties). Ons registratienummer is DV.O105551.

logo kmo 270

Contact

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • 0497 932 866
  • Bonheidensteenweg 58
          2812 Muizen (Mechelen)

Nieuwsbrief