- 0 - 100g: 3,10 €
- 100g - 350g: 4,64 €
- 350g - 1kg: 7,74 €
- 1kg - 2kg (pakje): 10,60 €
- 2kg - 10kg (pakje): 10,60 €
De jeugdhulpverlening is in volle evolutie. Sectoren, voorzieningen en hulpverleners werken meer dan ooit samen. Elkaars werking leren kennen is in deze context niet alleen boeiend maar zonder meer noodzakelijk.
Met de Praktijkboeken Jeugdhulp bieden Steunpunt Jeugdhulp en Uitgeverij Politeia informatie op maat aan de praktijkwerkers die het dagelijks waarmaken op 'de werkvloer'. De nieuwe reeks behandelt actuele thema's en zorgt voor verheldering en dialoog. Welke good practices bestaan er rond een thema? Wat zijn verschilpunten? Waarom kiest die ene sector voor een andere benadering?
Bemiddeling en herstelgericht werken zitten al jaren in de lift in verschillende sectoren van de jeugdhulp. Bemiddeling wordt er gehanteerd om een oplossing te vinden voor conflicten tussen jongeren en ouders en tussen ouders onderling. Het bleek een goede methode om alle partijen op authentieke wijze te betrekken en samen te zoeken naar een manier waarop de schade kan worden hersteld.
Vanuit het besef dat het effect van louter sanctioneren gering is, kwam er steeds meer aandacht voor meer waarderende benaderingen waarbij jongeren in hun kracht geplaatst worden. Conflicten van en met jongeren krijgen een plaats en betekenis binnen een relationeel netwerk.
De herstelrechtelijke benadering sluit hier naadloos bij aan. Ze geeft ook een nieuwe dimensie aan het omgaan met conflicten door de expliciete aandacht voor ‘het slachtoffer’ en eventueel ook andere betrokkenen zoals de ouders, de leefgroep of de betrokken begeleiders.
Uitgave van Steunpunt Jeugdhulp met bijdragen van Anouk Moors, Anit Van Looy, Bart Sanders, Geert Taghon, Stef Lodewijckx, Tom Van Waterschoot en Dominick Vosters
Betalen kunt u via overschrijving, PayPal, Bancontact en kredietkaart. Indien u betaalt via overschrijving worden de gekochte artikelen u toegestuurd zodra wij het verschuldigde bedrag op onze rekening hebben ontvangen.
De wettelijke garantie op aangekochte producten geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar en is 2 jaar geldig. Om beroep te doen op garantie moet u, de klant, een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klachten zullen enkel aanvaard worden door MEDIV BV, indien deze worden gemeld binnen de 2 maanden nadat de oorzaak van de klacht zich heeft gesteld. Klachten dient u schriftelijk te melden via e-mail via info@mediv.be of aangetekend schrijven aan MEDIV BV, Bonheidensteenweg 58, 2812 Muizen. In geval van klachten over bestellingen of leveringen, is de aansprakelijkheid van MEDIV BV steeds beperkt tot de waarde van de betreffende artikelen.
MEDIV is een geregistreerd dienstverlener voor de KMO-Portefeuille, dienst Opleidingen (thema: beroepsspecifieke competenties). Ons registratienummer is DV.O105551.
Ontvang onze agenda in je mailbox.
Blijf op de hoogte van het MEDIV nieuws.