Inhoud
Iedere professional komt vroeg of laat in aanraking met “lastige” klanten, collega’s of medewerkers. Mensen die blijven klagen, scherpe verwijten uiten of eisen stellen die moeilijk te verzoenen lijken,…. Je trekt het je persoonlijk aan en het kost je veel energie. Herkenbaar?
In deze interactieve online workshop leer je hoe je op een verbindende manier kan omgaan met klachten en verwijten, zonder in de valkuil te trappen van verdedigen, aanvallen of jezelf wegcijferen. We verkennen hoe je kan luisteren met aandacht, hoe je onderscheid maakt tussen waarneming en oordeel, en hoe je constructief kan reageren, ook wanneer emoties hoog oplopen.
Er wordt gewerkt met herkenbare praktijkvoorbeelden én eigen inbreng. Elke deelnemer gaat actief aan de slag, zodat je na afloop beschikt over concrete tips en tricks die je onmiddellijk kan inzetten in je dagelijkse praktijk.
Deze workshop is geschikt voor wie nog niet vertrouwd is met verbindende communicatie, maar biedt ook voor wie dat wel al is de nodige verdieping en reflectie.
Doelgroep: bemiddelaars, advocaten, bedrijfsrevisoren, juristen, immobiliën, juridische adviseurs, boekhouders & fiscalisten, coaches, hrm-diensten, accountants, therapeuten.
Praktisch
- Datum: 16 december 2026
- Uren: 15u00 tot 17u30
- Plaats: Online via het MEDIV Zoom platform
- Maximaal 13 deelnemers
- Prijs: € 150,00 (excl. btw) | € 181,50 (incl. btw)
- Erkenning door de Federale Bemiddelingscommissie in aanvraag voor 2u permanente vormingsuren
Trainer: Lynn Meeuwissen
Hieronder de opsplitsing van de bedragen indien u beroep doet op KMO-portefeuille (DV.O105551 - Thema: Beroepsspecifieke competenties):
Bedrag rechtstreeks aan MEDIV te storten: € 31,50
Projectbedrag in te dienen bij KMO: € 150,00 (afhankelijk van de grootte van uw onderneming, wordt tot 30% van dit projectbedrag gesubsidieerd door de overheid)