fbpx

Duurzaam en bewust communiceren binnen de juridische wereld

Inhoud

Tegenstrijdige belangen en meningsverschillen zijn normaal en komen overal voor. Ze zijn een alomtegenwoordig verschijnsel in de samenleving in het algemeen, maar ook in organisaties, families, bedrijven of welke relatie dan ook. 

Ook binnen de juridische wereld, in de relaties tussen advocaten (in de verschillende hoedanigheid van partners, medewerkers, tegenstrevers), rechters, juristen, notarissen, deurwaarders, cliënten en personeel zijn deze tegenstrijdige belangen en meningsverschillen normaal en veel voorkomend. 
 
Afhankelijk van onze houding, de manier waarop we met deze tegenstellingen omgaan en onze manier van communiceren, kunnen deze tegenstellingen ofwel:
  • kostelijk, tijdrovend en energievretend zijn en ons in een impasse brengen,
  • een opportuniteit bieden om de ander beter te begrijpen, onze relaties te verbreden en te verdiepen, conflicten te vermijden of op te lossen, kortom, onze energie te investeren in duurzamere en constructievere relaties met de andere en dit met een verhoogd welzijn tot gevolg. 

Waarschijnlijk heeft niets een grotere impact op onze professionele (en privé relaties) dan onze onderliggende attitude naar onszelf en de andere.

Wat komt aan bod 
 
In de theoretische onderbouwing worden verschillende methodieken uitgelegd aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk van zowel advocaten, rechters, notarissen, deurwaarders, (bedrijfs)juristen, enz. Deze kruisbestuiving tussen de gebruikte methodieken en de juridische professionele leefwereld zal een duidelijk licht werpen op de talrijke vruchten die kunnen worden geplukt.
 
Verder zullen we interactief en praktisch te werk gaan waarbij jullie:
  • oefenen met casussen gerelateerd aan de professionele context van advocaten, notarissen, rechters, deurwaarders, (bedrijf)juristen, enz.
  • onmiddellijk inzetbare methodieken en handvaten verwerven
  • inzicht krijgen in de verschillende stappen van en ‘do's en don'ts’ in moeilijke discussies, 
  • elkaars belangen kunnen identificeren en begrijpen en hoe synergiën te creëren met win-win oplossingen tot gevolg
  • het effect van verschillende houdingen/wijze van communicatie met elkaar kunnen testen. 

Doelgroep: advocaten, notarissen, rechters, deurwaarders, (bedrijf)juristen … 

Praktisch

  • Datum: 25 oktober 2022
  • Uren: 9u30 tot 16u30
  • Plaats: MEDIV-huis Mechelen (Frederik de Merodestraat 12, 2800 Mechelen)
  • Standaardprijs: € 250 (excl. btw) | € 302,50 (incl. btw)
  • Maaltijd en drankpauzes inbegrepen in de prijs
  • Erkenning door de Federale Bemiddelingscommissie voor 6u permanente vormingsuren
  • OVB: erkend voor 6 standaardpunten

Trainer

Hlogo kmo 270ieronder de opsplitsing van de bedragen indien u beroep doet op KMO Portefeuille:
Bedrag rechtstreeks aan Mediv te storten: € 52,50
Projectbedrag in te dienen bij KMO: € 250,00 (afhankelijk van de grootte van uw onderneming, wordt tot 30% van dit projectbedrag gesubsidieerd door de overheid)

evenement eigenschappen

Datum/data 25-10-2022
Prijs per persoon €250,00
Locatie Mechelen

Incompany-trainingen - enkele van onze klanten

  • 1
  • 2
  • 3

KMO Portefeuille

MEDIV is een geregistreerd dienstverlener voor de KMO-Portefeuille, dienst Opleidingen. Ons erkenningsnummer is DV.O105551.

logo kmo 270

Facebook

Nieuwsbrief

Contact

Je kunt MEDIV bereiken via:

  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  0497 932 866
Secretariaat MEDIV
Bonheidenstnwg 58
2812 Muizen (Mechelen)

Volg ons ook op: